Senaste, nya PT-passet

Igår gjorde jag mitt första pass på min nya omgång 10 stycken PT-pass, med ett nytt ihopsnickrat pass av min PT MAdeleine. Och det var tungt och svårt med nya övningar! Några härliga benövningar lämnades kvar sen det tidigare passet, men det mesta var nytt.

Det blev övningar för armar i kabelmaskinen som verkligen kändes. Tidigare pass har vi kört biceps och triceps, men nu är det istället mer fokus på hela armen. Hon ställde mig också med två kettlebells i varsin hand, med ena foten vilandes på en bänk. Knäböj på ett ben. Djupa knäböj.
 
Haha alltså, jag bröt ihop. Min balans var lika med noll, och jävlar vad svag jag var! Hela jag skakade i sidled när jag skulle ner / upp / stå upprätt. Haha! Jag verkloigen KÄMPADE mig genom 2x10 på båda benen och klarade det med vissa svårigheter! Jisses... Dom kommer att fortsättas med och jag hoppas på förbättring, för det var verkligen fruktansvärt! :)

Som vanligt ägnades de sista 10 minuterna åt bålen och core. Jag tror att jag hatar den delen av passet mest. Det är sjukt jobbigt och jag blir iriiterad, haha! Plankan med ett ben utsträckt, cykling med fötterna, mer plankan. Huvva. Men jag ska inte klaga för jag KÄNNER hur starkare jag är i bålen och jag vet att jag behöver det mer än något annat, så det är bara att bita ihop!

Nu ser jag fram emot 9 sådana här pass till, och är nyfiken på några fler övningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0