Spinning och PT



Veckan är igång! Igår rivstartade jag med 60min spinning. FYYYYYYY FAAAAAN vilket brutalt pass det var. Han körde något som han kallade för "Pyramid", det innebar att passet var indelat i tidsdelar med 60sek vila mellan varje. Första delen var på 1,5 minut, andra på 3 minuter, följt av 4 minuter, 5 minuter och 6 minuter. Sen gick tidsdelarna tillbaka ner till 5 minuter, 4 minuter, tre minuter och som avslut 1,5 minuter.

Det var äckligt jobbigt. Man fick själv välja om man ville stå eller sitta, och när man ville göra det. Utmaningen var att ha samma tunga motstånd på HELA TIDEN. Att gå ner från 6 minuter var brutalt. De sista 1,5 minuten var fruktansvärda, men gud vad bra det kändes efteråt!

Idag var det också dags för veckans enda PT-pass eftersom jag åker till Östersund på torsdag. Jag var grym. Dom bulgariska utfallen (som dom tydligen heter! Med fot på bänk, stort kliv framåt, hantlar i händer och sjunk ner i ett djupt utfall) gick KANON och den känslan ska jag ta med mig till nästa pass som är på tisdag nästa vecka. Det kändes så bra och det gick otroligt lätt med 2 reps x 10 på varje ben. Klapp på axeln!

Imorgon springer jag på bandet om jag inte är kvar till sent och går på nya klassen "Bootylicious". Får se hur huvudet känner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0