En tung vecka

Usch, den veckan som har varit har verkligen varit hemsk! Riktigt riktigt tung och jobbig. I söndags började det med lite huvudvärk, som sen  under veckan bara har blivit värre och värre. Det har kommit från musklerna som går utefter axlarna, upp i nacken och bara strålat upp i huvudet, ner mot ögonen.

Idag har det äntligen börjat bli bättre, men i förrgår var det illa. Yrsel, gråt, illamående och sån smärta. Massa ipren varje dag i flera dagar, samt att jag har smort mig med ipren tre-fyra gånger om dagen, men det har inte hjälpt. Så hemskt! Det har verkligen påverkat mig så negativt. Man blir så trött och slut och ledsen över att ha ont.

Idag fick jag i alla fall tummen ur och ringde och bokade tid hos en kiropraktor i Huddinge, som jag ska få träffa på tisdag. Nu är ju det onda i stort sett över, men det kan vara bra att få det knådat och knäckt i alla fall. Ser fram emot det! :)

I alla fall, varför det har blivit så här är antagligen en salig kombination av nervositet över praktikplats, ovanligt mycket datorsittande, dålig arbetsställning md två illustrationsuppdrag under veckan samt ett styrketräningspass i tisdags som nog fick bägaren att rinna över lite. För mycket spänningar helt enkelt.

Ska se till att ta det väldigt lugnt nu i helgen, även om jag är sugen på lite styrketräning så tror jag att nacken och axlarna kommer att må bra av att få slappna av lite. Det blir yoga, promenad och kanske lite löpning i alla fall.

Hoppas ni får en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0