Strikt LCHF: Pizza på enkel botten

 
 
 
Pizza! Det var väldigt längesen. Mest då de pizzabottnar jag gjort tidigare har innehållt mycket mandelmjöl - något som jag har valt att undvika under några månader nu! För någon vecka sen så dök det upp ett recept på pizzabotten med få ingredienser och bara 6 kollisar på en hel plåt, som jag testade idag! Klart godkänt :)

För fyra portioner, med min "topping" (se längre ner) ca 5g kolhydrater per portion.
Gör så här:

4 dl riven ost
4 ägg
4 msk majonnäs
6 msk pofiber

Sätt ugnen på 225 grader, blanda ihop alla ingredienser till en smet och bred ut på en ugnsplåt med bakplåspapper på. Grädda i ugnen ca 15 minuter, eller tills att botten har fått fin färg. Ta ut.

Toppa med det du gillar, jag använde 1,5dl krossade tomater (Änglamarks), en halvt paket salami, 6 medelstora färska champinjoner och två bitar mozzarella. In i  ugnen tills att mozarellan har smält och fått färg!

Ät med bearnaisesås!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0