Periodisk fasta (16:8)

 
 
Igår kickade jag igång veckan med periodisk fasta (16:8), där man har ett ätfönster öppet mellan 12-20 där jag får äta mina två mål mat - eller den maten jag känner att jag behöver :)

Detta är ju långt ifrån nytt för mig - jag har fastat enligt den här metoden förut, och det har gått bra. Dessutom så blir det inte så mycket annorlunda för mig då jag emellanåt ju ändå inte äter frukost (dricker fettkaffe / ägglatte). På helger äter jag inte något förrän runt 13, så man kan väll säga att jag fastar då och då ;)

Men nu mer strikt och konttrollerat! Endast kaffe tilll frukost denna vecka, och detta med kombination striktare LCHF hoppas jag ska rucka lite på min viktnedgång som har stått still i närmare ett halvår nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0