Sofies chokladbollar!

Idag är det chokladbollens dag! Och jag sitter ju på det bästa LCHF-vänliga chokladbollsreceptet någonsin :) Dessa smakar verkligen som chokladbollar och fibrexen hjälper väldigt mycket med texturen som blir kanon. Att det dessutom bara bli ca 1 kollis eller mindre per boll om man gör ut ca 18-20 bollar av smeten är kanon!

Jag har ju delat det här receptet på bloggen en gång tidigare också, men det är värt ett inlägg till tycker jag ;)
 
 

 
 
 
 
Gör så här:

100g smör
2,5dl mandelmjöl
0,5dl kokosmjöl
1dl fibrex
0,5dl sötning, eller efter smak (tex. Sötströ eller Sukrin Melis)
3msk kakaopulver
ca 2 kryddmått vaniljpulver
1msk kokt kaffe
Kokos för garnering

Knåda ihop smöret med allt det torra. Tillsätt kaffe och knåda ihop noggrant.
Rulla till lagom stora bollar, och rulla i kokos. Ställ in i kylskåpet så att dom blir lite kylda.

NJUT! Lova mig att ni testar att göra dom! Ni kommer inte att ångra er :) Nästa gång tänker jag smälta mörk choklad att doppa bollarna i innan jag rullar dom i kokos. Det kommer bli super, tror jag!

---- OBS! Om ni lånar receptet rakt av, och sedan lägger ut det på eran egen blogg - hänvisa gärna till min blogg med en länk så att jag får den cred för receptet som jag tycker att jag förtjänar! Tack på förhand! ----


Kommentarer
Postat av: Anonym

Använder du fibrex i flingor eller i pulver form??

Svar: Det är flingor! :)
Sofie Marklund

2015-05-11 @ 09:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0