Strikt LCHF: Köttfärssås med shiratakinudlar och riven parmesan

 
 
Det har varit något knas med min aptit de senaste två veckorna. Inget har smakat gott, allt jag har ätit har bara vuxit i munnen när jag har tuggat och jag har fått kämpa som ett djur för att få i mig tillräckligt. Knepigt - det har inte haft något med aptiten eller hungern att göra, jag har varit jättehungrig, men ja...

Igår tänkte jag flera gånger på vad jag VERKLIGEN vill äta, något som jag är sugen på - för att vilja äta, haha. Det blev shiratakinudlar med köttfärssås. Jag är egentigen inte så mycket för köttfärssås, men helt otroligt nog så var det det enda jag skulle kunna tänka mig att äta, så så fick det bli :)

En portion köttfärssås med 25g spenat och ca 30g riven parmesan och 100g nudlar landar på strax under 5 kolhydrater.

Gör så här, för 6 portioner:

600g köttfärs (nöt)
100g (1st) gul lök
100g (1st mellanstor) grön paprika
1 vitlöksklyfta
100g champinjoner
2 msk tomatpuré
1dl krossade tomater
salt, peppar, paprikapulver
Ev. lite färsk basilika
1dl creme fraiche

Hacka löken, pressa vitlöken och  skär paprikan i bitar och stek i smör tills att de har fått lite färg och blivit glansiga. Tillsätt färsen och stek tills klar. Tillsätt hackade champinjoner, stek lite till. Lägg i tomatpurén, krydda med önskade kryddor, tillsätt sen de krossade tomaterna. Låt koka ihop ett tag, och puttra på låg värme. Tillsätt creme fraichen mot slutet.

Servera med lite färsk spenat, och ett halvt paket shiratakinudlar (jag köper mina från LCHFklubben), samt riv över mycket parmesanost! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0