Utvärdering efter 1 månad strikt LCHF

 
 
Maj månad blev att köra all in på Strikt LCHF för första gången någonsin. Jag är glad att jag äntligen tog tag i och vågade ge det en chans! För ska jag vara ärlig så har jag aldrig mått så bra som under den här månaden - både fysiskt och psykiskt (om man räknar bort senaste veckan med nackont ;)).
 
Jag kommer absolut att fortsätta med att äta strikt LCHF, men inte på heltid. Jag ska försöka ställa var annan månad till strikt LCHF-kost till att börja med.
 
Här är mina plus och minus med kosten denna strika månad, där jag har legat under 10g kolhydrater per dag.:
 
 
 
+ Det är skönt när det endast handlar om "enkel" mat, då hets och fokus över att äta försvinner helt och hållet. Maten blir i stort sett endast något livsnödvändigt än något annat.
+ Jag har gått ner i vikt, samt tappat fler centimetrar runt kroppen (har dock inte vägt eller mätt mig ännu, det blir till helgen som kommer :)).
+ Jag har känt mig piggare, mer motiverad och driven i allmänhet.
+ Jag har inte känt dåligt samvete över mat, som jag (tyvärr) annars kan göra med mycket grädde och annat "gott" till.

 
 
- Jag har svårt med idéer till vad jag ska äta. Jag tycker det lätt blir väldigt tråkigt och enformigt.
- Det finns inte så mycket utrymme till att experimentera med maten - något som jag annars tycker är otroligt kul.
- Jag har haft svårt att få in grönsaker - något som jag ändå känner är relativt nödvändigt för att JAG ska må bra. En vecka insåg jag att "herregud, jag har inte ätit någon grönsak på hela veckan...".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0