Kaseinprotein och BCAA

 
 
Med tips från Tina! Nu har jag beställt hem både kaseinprotein att dricka efter mina styrketräningspass samt BCAA att dricka innan mina pass ;) Ska bli spännande att testa detta! 

Är dock orolig över hur min LCHF-kost funkar med muskeluppbyggnad? Någon som har koll? Googlar och letar men känns inte som att jag hittar något vettigt?
 
För två veckor sedan fick jag ju ett träningsupplägg med övningar som jag skrev om i förra inlägget. Styrketräning 3 dagar i veckan, med fokus på olika muskelgrupper per pass. Idag gick jag och min PT igenom alla övningar i det första passet med fokus på ben och armar. Hon hjälpte mig med tekniken och hon räknade också ut RM (hur mycket vikt du klarar av att lyfta vid angivet antal repetitioner. Alltså, maximalt antal gånger du klarar av att lyfta en vikt utan att dra in på teknik och utförande.) - vi har genom det kommit fram till hur tungt jag nu i början ska lyfta för att verkligen börja bygga muskler. 
 
Det var ett riktigt jobbigt och utmanande pass vill jag lova - jag kommer verkligen att få kämpa, men det ser jag fram emot :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ser en matdag ut för dig?

Svar: Hej! Det är väldigt olika. Jag äter sällan frukost, oftast blir det en svart kaffe, och om jag är hungrig så blir det en fettkaffe (mixa kaffe med kokosolja + ägg).Annars så är lunchen och middag fokus, där äter jag något av alla recept som finns här på bloggen. Ofta lagar jag två olika maträtter på helgen som jag sen fryser in och varvar med som matlådor under veckan för enkelhetens skull.
Inga konstigheter. Ev. frukost. Men sen bara lunch och middag!
Här är tips på strikta dagar med frukost, lunch och middag: http://sofieslchf.blogg.se/2015/september/en-dag-med-strikt-lchf-frukost-lunch-och-middag.html
Sofie Marklund

2015-12-16 @ 23:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0