Strikt LCHF: Baconlindade rullader med feta, tomat och oliver

 
 
 
 
I helgen köpte jag 1 kilo lovbiff, haha! Så jag svängde ihop ett recept på baconlindade lövbiffsrullader fyllda med fetaost, soltorkade tomater och gröna olver! Det blev kanongott! 

Gör så här (en rullad med ca 20g feta, 1 oliv samt 1 soltorkad tomat landar på ca 1g kh. Med mina  tillbehör på ca 20g spenat, 5 gröna oliver samt 3msk bearnaise blir det sammanlagt 3g kolhydrater):

9-10 skivor lövbiff
1 paket fetaost skuren i stavar
10st soltorkade tomater
10st gröna oliver utan kärnor delade i 2
Salt och peppar
10 skivor bacon
Smör att steka i
 
Sätt ugnen på 150 grader. Lägg ut lövbiffsskivorna på en skärbräda, lägg en bit fetaost, en tomat och två halvor oliv på ena ändan av lövbiffen. Rulla ihop och "stoppa in" sidorna så gott det går, så att man stänger in fyllningen lite. Ta en baconskiva och linda runt lövbiffsrulladen. Gör samma med alla lövbiffar. 
Hetta en stekpanna med smör och bryn alla rullader så att dom får fin färg. Lägg  i ugnssäker form och låt stekas klart i ugnen, ca 15 minuter. 

Kommentarer
Postat av: sara

Har tänkt skriva detta länge. Men du måste släppa en kok-bok - jag köper den på studs! ;)

Svar: Alltså Sara! :D Tack vad glad jag blir att du tycker det, haha! Ska göra mitt kandidatprojekt nu till våren på skolan, så vem vet, ett bra spår är kanske att göra en kokbok, vi får se :D
Sofie Marklund

2015-11-20 @ 17:50:18
URL: http://rodett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0