Löpning

 
 
 
När man är ledig får man passa på! Springer fortfarande mellan lyktstolpar och tar det försiktigt försiktigt! För någon helg sen ökade jag lite på löpningen och sprang/gick två varv runt elljusspåret och fick såklart ont i knäna. Det var lite läskigt för på styrketräningen dagen efter så gjorde det ont och "knäppte" lite i vänster knä. 
 
Är så less på detta, vill bara kunna springa! Nu har jag slitit med dessa knän i över ett år och det ger inte med sig trots starkare knän, mycket stretching, försiktiga löprundor och utan någon som helst överansträngning. 
Någon som har några tips? Borde man se till att få knäna röntgade? Se över skorna och kanske byta? Har använd mina löparskor som är köpta och utpassade från Löplabbet för lite mer än ett år sen nu, har både sprungit och gått mycket i dom - kanske är dom slitna? 

Äsch jag vet inte! Jag rör på mig i alla fall och det är det viktigaste ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joel Linderos

Tänkte själv försöka mig på att köra med sådana där "barfotaskor". Skall tydligen ge ett mer naturligt löpstek där man inte anstränger knän och leder lika mycket när man väl kört in dem.

2016-03-17 @ 21:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0