Firar fredag!

 
 
Mitt fredagsfirande! Eller middag, egentligen. Är inte speciellt hungrig och det är ju ändå trots allt middagsdags. Kanske slänger in en till ostplätt med smör och makrill i tomtatsås så har jag middan klar ;) Ska även lyxa med lite brie och bresaola ikväll, så det borde duga :D
 
ÄLSKAR förövrigt ostplättar med smör och makrill på! Så fruktansvärt gott och jag tror nog att jag har en ny besatthet, haha! Egentligen så BORDE jag ta bort den mesta tomatsåsen på makrillen men njaaaaa den smakar ju så gott! En ostplätt med 0,5 förpackning makrill samt 20g smör landar på ca 1,5g kolhydrater :)
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!
Vilken "lyxmiddag"!
Jag gillar makrillfile i tomatsås, så enkelt men tycker tyvärr att det passar bäst till hårdbröd och det finns inte alltför mycket gluten/sockerfria hårdbröd att välja på.
Jag har länge ätit enligt LCHF med en önskan att klara det eftersom jag tror på det. Tyvärr trillar jag dit i sockerfällan ibland vilket förstör så mycket. Man känner sig värdelös som inte ens klarar av att hålla sig till det man tror på och som man verkligen mår bra av. Dessutom har jag en tendens till att äta för stora portioner. MEN nu har jag sen en tid striktat till det och för min del är det det som gäller. Det är INTE tråkigt, jag mår bra samt går ner i vikt. Att gå ner i vikt var den första anledningen till att jag testade LCHF, men nu förstår jag att det gör så mycket mer. Man mår bättre och självförtroendet ökar. Man måste hitta sin egen nivå av LCHF, min är strikt men det är så värt det. I helgen blev jag bjuden på äppelkaka hos en vän men tackade nej och det var inte jobbigt. En stor seger!
Din blogg hjälper mig och jag vill tacka dig för det.
/Ulrika

Svar: Hej Ulrika! Ja det var verkligen kanongott, jag har fastnat för makrill i tomatsås :)

Kämpa på, säger jag bara! Jag tror man måste falla dit några gånger för att verkligen förstå vad som faktiskt funkar. Jag faller dit med jämna mellanrum - det är bara att kämpa på och komma igen, ta en dag i taget och inte hata sig själv så mycket för att man råkar falla ur ramarna ibland. Det är bara mänskligt att fela, och jag tror det tar lång tid innan man blir så pass trygg i sig själv att man "vågar" gå den vägen som gör att man mår som allra bäst.

Kul att du ändå ser alla de positiva sakerna med LCHF, visst är det underbart?! Och klappa dig själv på axeln för att du inte föll dit för den där äppelkakan - det tycker jag är riktigt starkt jobbat. Och visst mår man såååå bra när man lyckats ta sig över den där kanten att man faktiskt kan tacka nej och stå över. Heja!
Tack för att du följer mig och min blogg, och tusen tack för din fina kommentar! Ha en fin dag!
Sofie Marklund

2015-09-21 @ 15:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0