Första NYA pt-passet!

Igår hade jag ännu ett PT-pass! Madeleine hade satt ihop ett nytt, fräsch och utmanande pass till mig, passande nu när jag faktiskt har blivit starkare och byggt muskler för att klara tyngre övningar. Men alltså. Det var RIKTIGT jobbigt! Hon hade inte sparat på någonting, och förhoppningsvis kommer jag in i det nya passet fort, haha ;)
 
Idag är träningsvärken BRUTAL (ni vet, kan knappt ta sig ur sängen, staplar fram pga kan inte böja benen, kan inte gå i trappor eller lyfta något...), men väntand med tanke på alla nya övningar :) Det känns bra!

Jag var riktigt slut under passet och vi hann med otroligt mycket på mina 30 minuter vilket är bra. Bland annat så blev det mycket ben - knäböj med stora brutala skivstången, benpress, tre övningar med kettlebell. Utöver det så fick jag göra tre övningar, mage, axlar / biceps och triceps. Kluriga övningar, där man för att träna magen skulle hålla i två handtag med stöd för armarna, och nederdelen av kroppen hängandes neråt - varpå man ska lyfta upp knäna mot magen.
För armar skulle man klättra upp på två trappsteg och sen ställa sig på en platta som sakta sjönk ner (läskigt!). För axlar höll man två handtag och sjönk ner med plattan så att hela kroppen hängde rak, med raka armar, därpå skulle man dra sit upp med armarna för att träna axlar / biceps.
Vid samma ställning skulle man stpå på plattan och med raka armar sjunka ner för att träna triceps. Krävande för psyket då det var lite läskigt och klurigt så här första gången - förhoppningsvis så släpper det efter några omgångar!

Som avslut på passet blev det så klart lite core också!
 
Ett riktigt bra pass som jag känner kommer att bygga mer muskler, vilket är kul och inspirerande. Det kommer bli 5 roliga veckor på SATS med Madeleine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0