Kött från Gårdssällskapet!

 
 
Åhååå! Igår fick jag köttet som jag beställt från Gårdssällskapet levererat hem till dörren. Vilken lycka måste jag säga! Det ska bli så fruktansvärt kul att få tillaga allt detta :) 5 kilo kött allt som allt, allt kommer från djur uppväxta på Björsveds Gård i Storvik - en gård som är KRAV-certifierad och drivs av Kenneth och Lotta Zetterlund.

I lådan finns 2 kilo nötfärs, 1 kilo fransyska, 1 kilo ryggbiff och 1 kilo högrev! Allt är vaakumförpackat, där man rekommenderar allt kött att faktiskt ligga i kylen ett tag då det blir "bättre och bättre" ju längre det får ligga (dock max 4 veckor). Färsen ska dock tillagas inom en vecka :)

Ah, haha jag är faktiskt BARNSLIGT taggad över detta, och har redan börjat kika på andra lådor kött från Gårdssällskapet. Jag frågade killen som levererade köttet igår om det går att få tag på lammkött, och javisst - under oktober månad leverreras lammlådor, med möjlighet till beställning redan nu. Jag tror jag slår till direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0