Två veckor Skaldemans LCHF 50+

 
 
Vill visa! Har ju ätit enligt Skaldemans 50+ i nääästan 2 veckor nu. Kan ju vara vettigt med en liten del-redovisning över hur det går och så där!
 
Det positiva först!
_ Jag har tappat nästan 1½ kilo på 2 veckor! Jag är inte så mycket för att väga mig, men har änd varit lite nyfiken. Jag har ju stått och trampat på 71-72 kilo i snart ett år, trots striktare perioder. Jag tror ju att mycket beror på styrketräning, men jag vet inte jag :) Jag blev glad när jag ställde mig på vågen imorse och såg att jag ligger under 70!
_ Mitt känslomässiga band till maten är som bortblåst. Just nu så äter jag bara för att få energi och slippa vara hungrig. Maten under dessa två veckor har bara varit påfyllnad av en tom mage.
_ Tanken på och suget efter socker och något sött finns inte nu efter två veckor. En redig socker-detox som var välbehövd och det är riktigt skönt. Visst känner jag ibland ett enormt sug efter något sött, men det har inte hänt lika ofta som vanligt.
 
Och sen saker som jag har kämpat lite med.
_ Tråkig mat. RIIIIKTIGT TRÅKIGT och enformigt. Det blir ju enklare när man kommer in i att "maten är bara energi och inget annat", men alltså jag måste erkänna det är TRÅKIGT. Kanske ännu mer tråkigt då jag som bor ensam lagar mat för 2-3 dagar åt gången (alltså att jag äter samma mål mat till både lunch och middag i två-tre dagar). Men vem vet, detta kanske släpper efter två veckor till ;)
_ Huvudvärk - förhoppningsvis pga. omställning till striktare och ovan kosthållning?
_ Emellanåt väldigt hungrig. Förhoppningsvis också omställningsbesvär, eventuellt att jag på något sätt får i mig för lite fett.
 
Så, jag fortsätter månaden ut, och återkommer med ännu en utvärdering! Just nu är jag lite less på färsbiffar med gräddsås, men får se till att ta nya tag till kommande vecka och köra på lite annat som omväxling :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0