Strikt LCHF: Krämig carbonara á la Sofies LCHF

 
 
Jisses vad längesen det var jag lade upp ett recept här i bloggen... Jag äter ganska tråkigt om jag får säga det själv nu när jag styrketränar. Det är mycket protein och väldigt mycket samma varje dag... 

Men nu! Jag har fått dille på Carbonara, så här kommer ett recept som jag svänger ihop när jag har lite tid. Det går fort och är väldigt mättande! Och strikt dessutom :) 1 portion är ca 5g kolhydrater, 34g protein, 56g fett och 652 kcal. 
 
Gör så här, för en portion: 

100g shiratakinudlar
70g bacon (ett halvt paket)
1 ägg
0,25dl grädde
3msk majonnäs (jag använder Hellmans som är mildare i smaken)
Salt och peppar
40g parmesanost
20g gräddost

Skölj nudlarna under kallt vatten och pressa sen ur den mesta vätskan. Hacka baconet i små bitar och knaperstek. Stek upp nudlar och bacon tillsamman med lite smör, ta från plattan och sänkt värmen. Häll på grädden och knäck i ägget. Rör om och ställ tillbaks på plattan. Rör om hela tiden. Krydda med salt och peppar.

Riv parmesanost och gräddost, häll upp nudlarna i en skål och blanda väl med osten.
 

Kommentarer
Postat av: Carl

Ser riktigt gott ut! Jag går ner just nu med LCHF men är jävligt lat på mat, har du några andra lätta recept får du gärna maila länkarna till dessa :)

Mvh

2016-02-22 @ 12:13:47
URL: http://www.rouletteportalen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0