Benpass vecka 6

Så! Vecka 6 och veckans första pass avklarat, med fokus ben! Träningen hamnar under lunch vilket betyder såååå mycket människor på gymmet! Det var inte ens någon mening att vänta på skivstängerna för knäböj så idag fokuserade jag på lite teknik och att böja lite djupare istället, med mindre vikt. 
 
Startade med en kettlebell på 14 kilo mot bröstet, och gick ner i knäböj, 3 set med 10 reps. Och visst kommer jag ner till ett helt okej djup. Dock så känns det som att jag tappar magen och ryggen lite när jag går djupare - det känns i svanken / nedre delen av ryggen vilket såklart inte är bra...
I alla fall så fortsatte jag efter kettlebellövningen med vanliga knäböj med stång, 20 små kilon, med fokus att gå ner djupare, också här 3 set med 10 reps. Tänker att jag fortsätter med detta och med lättare vikter i någon vecka innan jag tar mig an och försöker med tyngre igen - och ska se till att också göra rörlighetsövningar och stretch varje dag. 
 
Magen är jag lite lat med dessutom. Eller lat och lat - tycker det är svårt att hitta bra övningar! 100st crunch på boll blev det idag, 60st sneda crunch med 3kilos boll och som avslut plankan 30sekx4. Det bränner ju lite under tiden, men träningsvärken brukar inte komma dagen efter tyvärr :) Måste googla övningar! 

Till nästa vecka ökar jag på hammercurlsen och bensparken! Där känner jag mig mycket starkare och säkrare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0