Och där är jag igång igen!

Igår gjorde jag veckans första pass - så skönt det kändes! Fokus ben och det känns verkligen idag med en brutal träningsvärk i rumpan! :) Men jag klagar inte - träningsvärk är en härlig värk! 
Det var lite klurigt dock - vikterna på Friskis som jag har varit på de seanste 4 veckorna är inte alls som på SATS -   det var till exepmel omöjligt för mig att ta det jag tagit på Friskis på legextensionmaskinen på SATS igår, fick sänka många kilon innan det kändes okej att köra 10 reps... Kommer ju antagligen att vara lite samma på de kommande två passen också - får ta denna vecka som en "komma in i känslan"-vecka helt enkelt och anpassa vikterna efter nytt gym :)
 
Och lite nere är jag - jag har stora problem med knäböjen, tekniken finns inte där what so ever och jag måste verkligen backa tillbaks på vikterna och nöta teknik istället. Jag kör ju inte ens så jättetungt, men kroppen verkar inte riktigt klara det så bra - främst så kan jag inte gå ner så jättedjupt i böjen och mina set tar inte alls så som dom borde. Så surt! Men teknik kommer först - som sagt är det bara att backa.
 
Jag har dessutom under mina veckor i Östersund varit riktigt dålig på cardion - som jag ju ändå ska köra tre dagar i veckan enligt schemat jag har. I och för sig så gick jag ca 1h varje dag så så mycket fy skam var det ju inte, men svårt att få upp puls på PW's i 20grader kyla och massa lager kläder ;) Men nu jävlar tar jag tag i det också. Idag kämpade jag mig igenom 38 minuter och 5,7 kilometer på crosstrainern. Måler är att bränna ca 400 kalorier per cardiopass och det gick bra, målet nått idag! Nu peppar jag ryggpass imorgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0