Nystart

Igår gjorde jag mitt första gympass på en månad och det var fantastiskt, om än lite nervöst! Körde mitt gamla vanliga benpass, mest för att känna på kroppen, lite lägre vikter än vad jag hade tidigare. Idag har jag träningsvärk och det är välkommet :) Planen nu framöver med träningen? Jag kommer att köra mot ett tungt styrkeupplägg under en längre period nu framöver med fokus på att bli stark, de första månaderna med lite lägre vikter på basövningarna och med fokus på att träna in teknik, lite som har fallit bort tidigare.
 
Jag håller på att försöka styra upp maten också. Det har blivit väldigt lite LCHF den senaste månaden och väldigt mycket allt annat... Jag ogillar verkligen att jag låter mina känslor styra hur jag äter emellanåt, men den senaste månaden har verkligen kört mig i botten... 
Nu är det nya tag som gäller! 
 
Under sommaren kommer jag att släppa kaloritänk, som jag har kört med de senaste månaderna (att äta uppemot 2400 kcal), jag tar upp det igen efter sommaren. Nu vill jag fokusera på att äta bra lågkolhydratkost, och äta sånt som jag vill, inte som under den senaste perioden tvinga mig själv att äta MYCKET. Eventuellt att jag ser till att äta lite mer de dagar jag tränar styrka, främst mer protein då jag också tillåter mig proteinshakes. 
 
Det känns bra. Jag behöver nog krascha för att komma igen ännu starkare och ännu mer målmedveten :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0