Strikt LCHF: Lyxig räkmacka à la Sofie

 
 
 
 
 
 
Det mest genialiska jag har kastat ihop någonsin. Så enkel och så JÄVLA gott alltså! En maffig och lyxig räkmacka - väldigt mycket LCHF och väldigt mycket strikt LCHF! Från mig till er, ha en fin helg :)

Gör så här (för en portion, ca 2g kolhydrater!)

1 ostbröd (recept HÄR!)
redigt med smör
1 litet salladsblad
2 skivor skinka (jag äter ... med bara 0,1g kh per skiva)
1 kokt och skivat ägg
rejält med majonnäs (jag hade ca 3 msk)
ca 70g färska skalade räkor
 
Bred på ett tjock lager smör på ostplätten, lägg på salladsbladet. Ovanpå det rulla ihop och lägg på skinkan, och på dessa fördelar du det skivade ägget. Kläm på REJÄLT med majonnäs över äggen och som pricken över i:et - toppa med en stor hög räkor. Jag kryddade med min Santa Marias chicken and steak-krydda. MUMS!
 

Kommentarer
Postat av: norrbotten emmish

åh men så gott!! =)
ha en bra fredag

Svar: Ja det var det verkligen! Tack så hemskt mycket, och detsamma!
Sofie Marklund

2015-09-25 @ 10:52:21
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0