Fokus på mat!

 
 
 
 
Mycket av mitt fokus just nu går åt till mat och träning. Det är så mycket för mig runtom träningen. Massa mat som ska lagas, loggas, hållas koll på, räknas på. Runt träningen är det att planera träningstillfällen, packa ner och ur träningskläder, hålla koll på att allt jag behöver är med till skolan och så ska vi inte prata om tiden det tar att faktiskt göra sig i ordning före och efter träning, haha... 
 
Det går bättre och bättre med maten - jag har fått en helt okej koll på den nu, det flyter på och jag vet på ett ungefär hur mina matdagar ska se ut. Jag känner inte heller att det är lika överjävligt och jobbigt att äta på kaloriöverskott heller vilket känns skönt :) 

Här ovan är denna veckas matlådor. Enkelt, få kollisar och väldigt gott (och enkelt att få i sig, inte på tok för mycket mat - kyckling med wokgrönsaker, bacon + bea, och nedan lax med wokgrönsaker, bacon och till det hollandaisesås!). I genomsnitt per dag äter jag ca 10-15g kollisar, 130g protein och 200g fett, 2300 kcal. 
En dag kan se ut så här:

Frukost: Falsk mannagrynsgröt med 0,5dl hallon (3,5g kh), eller en ostplätt med 20g bregott och ca 5-6 skivor gräddost (1g kh)
Lunch: 120g kyckling, 70g bacon, ca 50g wokgrönsaker eller broccoli samt 4msk bearnaisesås (4g kh)
Efter träning: En vassleproteinshake (1,5g kh)
Middag: Samma som lunch (4g kh)
Kvällsfika: Äggmjölk (1,5g kh)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0