En dag med Strikt LCHF - frukost, lunch och middag

Jag fick en förfrågan om att skriva hur min dag kan se ut matmässigt. Det är egentligen inga konstigheter, och nu när skolan startat så är mina dagar rent ut sagt skittråkiga matmässigt, om jag ska vara ärlig :) Jag äter samma till lunch som till middag, och ofta blir det bara en kaffe med grädde och lite kokosolja till frukost. Men jag har tagit mig lite tid till att lägga ihop hur tre "normala" dagar för mig kan se ut!
 
Äter man Strikt LCHF ska man äta under 10g kolhydrater per dag!


 
 
 
FRUKOST_ En ägglatte, ca 1g kolhydrat per latte. RECEPT HÄR!
LUNCH_ Färska räkor med ägghack och majonnäs, ca 1-2g kolhydrater per portion. RECEPT HÄR!
MIDDAG_ Ugnsgrillade kycklinglår med majonnäs och spenat, ca 3,5g kolhydrater per portion. RECEPT HÄR!
 
 
 
 
 
 
FRUKOST_ Strikta plättar med kanelsmör, ca 2g kolhydrater per portion. RECEPT HÄR!
LUNCH_ Stekt majskyckling med floridasallad, ca 2g kolhydrater per portion. RECEPT HÄR!
MIDDAG_ Parmesanlax med färska räkor och sparris, ca 3,6g kolhydrater per portion. RECEPT HÄR!
 
 
 
 

FRUKOST_ Stekt ägg och bacon, ca 1g kolhydrater per portion. RECEPT HÄR!
LUNCH_ Äggwraps med kallrökt lax, bacon och räk-och romröra, ca 4g kolhydrater per portion. RECEPT HÄR!
MIDDAG_ Lövbiff med stekt svamp och bearnaisesås, ca 2g kolhydrater. RECEPT HÄR!
 
 
Just nu så håller jag på att testa och äta nya strikta LCHF-recept. Denna månad är helt tillägnad strikta recept enligt Sten Sture Skaldeman, och om det är recept jag verkligen gillar så kommer de att komma upp här på bloggen :) Är det någon som undrar något så är det bara att skicka en kommentar.
 
Vill ni se fler recept så klicka in er på min kategori "Strikt LCHF"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0